Je kent het wel. Je zoekt iets via Google op en kijkt niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Omdat Google Ads een veelgebruikt online advertentieprogramma is, kan jouw advertentie gemakkelijk ondergesneeuwd raken door andere advertenties. Uit onderzoek is gebleken dat 90 procent van de internet gebruikers niet verder kijkt dan de eerste pagina met zoekresultaten.

Dit terwijl daar echt nog wel relevante advertenties te vinden zijn. Toch staan zij lager dan andere adverteerders, wat waarschijnlijk te maken heeft met een lagere kwaliteitsscore van de advertentie. Die zorgt er namelijk voor dat je advertentie lager dan andere advertenties komt te staan. Door de kwaliteitsscore van je ads te verbeteren, kan je zonder extra te betalen hoger komen te staan in de Google resultaten. Een hogere kwaliteitsscore verlaagt de kosten per klik. Een win-win situaties dus. Hier lees je hoe je de kwaliteitsscore van je ads kan verbeteren.

Kwaliteitsscore verbeteren van Google Ads

Om de kwaliteitsscore van je ads te verbeteren, is het allereerst belangrijk om een relevante bestemmingspagina te hebben. Hoe langer een bezoeker op jouw pagina blijft, hoe hoger Google jouw relevantie zal scoren. Je maakt je bestemmingspagina onder andere relevant door deze goed aan te laten sluiten op je advertentie en door een call to action te plaatsen.

Ten tweede is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de kwaliteitsscore van je zoekwoorden goed genoeg is. In een ideaal scenario is deze score tussen de 8 en 10, zo weet je zeker dat de kwaliteit in orde is. Hoe hoger het cijfer, hoe beter. Blijf daarom de zoekwoorden op de landingspagina en van je advertentie aanpassen tot de kwaliteitsscore van je zoekwoorden goed genoeg is.  

Ten derde zorgt een hoge click-through rate (CTR) voor een hogere kwaliteitsscore. Een hoge CTR is namelijk een indicatie dat gebruikers jouw advertentie hulpvaardig en relevant vinden. Je wilt er dan ook voor zorgen dat meer gebruikers jouw advertentie aanklikken. Hiervoor is het belangrijk om jouw zoekresultaat aantrekkelijker te maken. Denk daarbij aan het gebruiken van een leesbare URL en een aantrekkelijke meta-titel die niet te veel tekens bevat. 

Tot slot is het van belang om de relevantie van je advertentie ten opzichte van de zoekopdracht te verbeteren. Let er hierbij op dat je advertentie aansluit op de zoekopdracht. Dit kan je doen door gebruik te maken van verschillende advertentiegroepen zodat je specifieker kunt adverteren. Ook kan je bepaalde zoekwoorden die voor jouw advertentie niet relevant zijn uitsluiten. Verder is het belangrijk om de zoekwoorden waarop je adverteert ook daadwerkelijk in je advertentie terug te laten komen. Als gebruiker screen je namelijk een advertentietekst en wanneer de ingevoerde zoekwoorden niet terugkomen in een advertentie, scrol je vaak door.

Stilstand is achteruitgang

Nu je weet hoe je de kwaliteitsscore van je ads kan verbeteren en daarmee je positie ten aanzien van andere adverteerders kan verhogen, is het belangrijk om die positie vast te houden. Immers, wanneer je bent gepromoveerd, wil je toch ook niet meteen weer degraderen?

Daarom is het belangrijk om de kwaliteit van je ads in de gaten te blijven houden, want stilstand is achteruitgang. Zeker in de digitale wereld waarin cijfers snel kunnen veranderen. Blijf de kwaliteitsscore van je ads dan ook steeds evalueren en pas je ads waar nodig aan. Jouw concurrent doet namelijk precies hetzelfde en daarom heb je grote kans dat deze partij straks boven jouw advertentie komt te staan. 

Google Ads adverteren uitbesteden

Heb je hulp nodig bij het opzetten of beheren van jouw Google Ads advertentiecampagne? Wij komen graag met je in contact om de verschillende mogelijkheden te bespreken. Stuur ons een berichtje of bel 023 – 207 22 15.

Waar kunnen wij mee helpen?

Contactformulier

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
klanten beoordelen ons met een

20 klanten beoordelen ons met een 10.0

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij komen graag met je in contact. Heb je een vraag of ben je benieuwd hoe een online advertentiecampagne er voor jouw bedrijf uit kan komen te zien? Stuur ons een bericht of neem contact op via het onderstaande telefoonnummer.

Onze diensten

Bij Leads Op Maat werken wij aan direct én meetbaar resultaat. Dit zijn de diensten waar wij écht goed in zijn.

Wij mogen werken voor geweldige klanten

Logo Syndicaet

Over ons

Lotte Scheele
"Samen met een team van gedreven en gespecialiseerde marketeers zetten wij bij Leads Op Maat geweldige en winstgevende campagnes op voor onze klanten."

Lotte Scheele
Advertentie Specialist

Wij zijn een jong en ambitieus online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het opzetten en het winstgevend maken van online advertentiecampagnes.

Ondanks dat wij een klein bureau zijn, leveren we enorme resultaten. Deze resultaten kunnen we leveren door de oprechte interesse die wij als team delen in het laten groeien van bedrijven.

Via het formulier kan je gemakkelijk contact met ons opnemen. Wij reageren vaak dezelfde dag nog en altijd binnen 24 uur.


Lees meer over ons

Contact opnemen

Contactformulier

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Wat klanten van ons vinden

10.0
20 beoordelingen

Arif Ural

Eigenaar | Sedumdak-online.nl
"In de snelle wereld van de marketing waren wij met ons bedrijf binnen de duurzaamheid op zoek naar een professionele en meedenkende partner. Leads op "
Lees meer

Ger de Vries

A. de Vries en Zonen | Vloerenspecialist
"We hebben eindelijk iemand gevonden die zich aan zijn afspraken houdt, daar zijn we erg blij mee. In de wereld van online advertising komt dit niet va"
Lees meer
Open WhatsApp
1
Heb je een vraag?
Stel je liever een vraag via WhatsApp? Voel je vrij dat hier te doen!