Waarom Facebook Adverteren?
Dagelijks bekijken bijna 10 miljoen Nederlanders hun Facebook tijdlijn. Al die personen laten daardoor iedere dag weer bruikbare data voor ondernemers achter. Gegevens zoals locatie, voorkeuren, leeftijd, interesses, vrienden en online gedrag worden bijgehouden door Facebook. Dit zorgt ervoor dat zij precies in kaart hebben wie bepaalde producten of diensten interessant of juist niet interessant zouden kunnen vinden.
Facebook verzamelt deze bruikbare data wat ervoor zorgt dat je op Facebook heel doelgericht kan adverteren binnen jouw specifieke doelgroep. Als bedrijven deze data op de juiste manier gebruiken, is de kans op het behalen van conversies via Facebook Advertising erg groot.
Facebook is in te zetten voor verschillende marketingdoelstellingen. Je kunt het gebruiken voor meer naamsbekendheid, bezoekers, sales maar ook zeker leads. Je kunt dus je verhaal vertellen aan enorm veel potentiële klanten, maar ook kwalitatieve leads verzamelen binnen een specifieke niche. De verschillende mogelijkheden van adverteren op het platform maakt het zo aantrekkelijk voor veel bedrijven.
Wat wij doen (in het kort)
Wij gaan voor je aan de slag om een doelgerichte Facebook advertentiecampagne op te zetten. Wij brengen de benodigde ervaring en expertise met ons mee en jij kent het product of de dienst die je aanbiedt als geen ander. Met dat als basis bespreken we welke doelstelling je wilt behalen met het adverteren op Facebook.
Zodra wij weten wat de doelstelling van de campagne is kunnen we aan de slag met het creëren van advertenties en het instellen van de juiste doelgroep. De potentiële klanten sturen we dan via de Facebook advertentie door naar jouw eigen pagina of een door ons ingerichte landingspagina.
Zodra er data binnenkomt, houden wij dit nauwkeurig in de gaten en beginnen wij met het analyseren en optimaliseren van de advertentiecampagne. Op deze manier kunnen we de prestaties van de advertenties continu verbeteren.