Waarom Conversie Optimalisatie?
Zijn er mensen die je website bezoeken, maar doen deze bezoekers niet wat je wilt dat ze doen? Wij brengen voor jou in kaart waarom jouw websitebezoekers niet de gewenste actie ondernemen.
Een conversie zou je kunnen omschrijven als een actie die meetbaar is én een waarde heeft. Een conversie hoeft dus niet altijd een aankoop op de website te zijn. Een conversie kan ook het bezoeken van een belangrijke pagina op de website zijn, het aanvragen van een offerte of het downloaden van een E-Book.
Het is vrijwel onmogelijk om een gemiddeld conversiepercentage te omschrijven omdat er veel aspecten invloed hebben op dit percentage. Allereerst is de gestelde conversie van grote invloed. Websitebezoekers downloaden bijvoorbeeld sneller een gratis E-Book dan dat ze aankoop doen. Dit zorgt ervoor dat het conversiepercentage van een E-Book download hoger ligt dan die van online aankopen.
Daarnaast hebben nog veel meer aspecten invloed op het gemiddelde conversiepercentage. De structuur van de website, de snelheid, het lettertype, de afbeeldingen en de Call-To-Actions zijn hier voorbeelden van.
Kortom, je website optimaliseren voor conversies is een onmisbaar element van een winstgevende website.
Wat wij doen (in het kort):
Samen met jou bespreken we wat de belangrijkste conversies voor jouw bedrijf zijn. Ieder bedrijf wil graag winst maken, maar niet ieder bedrijf heeft dezelfde conversiedoelstellingen. Op basis van de branche en het type bedrijf stellen wij op maat gemaakte conversiedoelstellingen op.
Vervolgens gaan wij met een aantal technische tools het websiteverkeer van jouw bedrijf analyseren. Hoeveel websitebezoekers zijn er per maand? Waar haken bezoekers af? Wat is het huidige conversiepercentage? Dit zijn (samen met vele andere) aspecten die wij gaan analyseren om uiteindelijk jouw website zo winstgevend mogelijk te maken.
Zodra wij dit in kaart hebben gebracht stellen wij een verbeterplan op. Dit plan bespreken wij met jou om vervolgens aan de slag te gaan en aanpassingen te doen om het conversiepercentage omhoog te brengen.
Nadat wij deze aanpassingen hebben gedaan houden we nauwkeurig in de gaten wat de aanpassingen teweeg hebben gebracht. Dit doen wij met handige tools zoals Google Optimize en Hotjar.