Waarom je nieuwsbrieven laten schrijven?
Een nieuwsbrief (laten) schrijven is misschien wel het meest achtergestelde onderdeel van online marketing. Veel ondernemers vinden dat het schrijven van nieuwsbrieven meer tijd en energie kost dan dat het hen klanten oplevert. Maar wat nu als ik zeg dat dit niet aan het gedrag van je leads ligt, maar aan de opbouw en inhoud van je nieuwsbrief?
Er zijn maar weinig mensen die een aankoop doen zonder dat zij je bedrijf kennen. Je moet je voorstellen dat leads jou niet kennen, geen band met je hebben en je niet vertrouwen. Waarom moeten zij dan precies jouw dienst of product kopen?
Iedere potentiële koper moet jouw aanbod minstens zeven keer voorbij zien komen, voordat hij of zij een aankoopbesluit neemt. Daarom is het inzetten van e-mailmarketing nog steeds één van de meest efficiëntste manieren om leads te overtuigen.
Leads schrijven zich volledig vrijwillig in voor jouw nieuwsbrief. Blijkbaar denken zij – ook al zijn zij nu nog niet door je overtuigd – wel dat jij hun vragen, wensen en verwachtingen kunt beantwoorden. Dus wat moet jij doen? Juist, hun vragen, wensen en verwachtingen beantwoorden. Door in te spelen op de behoeften van je leads, leveren jouw nieuwsbrieven opeens wél klanten op.
Je kunt je nieuwsbrieven door ons laten schrijven. Wij van Leads Op Maat zorgen ervoor dat je nieuwsbrieven staan als een huis. We laten de leads kennis maken met je bedrijf en door middel van ijzersterke content creëren we een waardevolle band met ze. Ze ‘moeten’ dan niet je product kopen, nee, ze willen het echt.
Wat wij doen (in het kort)
Aan het begin van onze samenwerking voeren wij een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken wij wat jouw wensen zijn met betrekking tot je nieuwsbrieven. Als dit duidelijk is kunnen we door naar het volgende onderdeel: het in kaart brengen van je doelgroep.
Zodra het voor ons helder is wat jouw wensen zijn en wie je doelgroep is, kan het échte werk gaan beginnen. Wij kunnen je gehele e-mailmarketing verzorgen via Mailchimp. We maken een campagne, waardoor de juiste nieuwsbrief op het juiste moment bij leads terechtkomt. Hierdoor doorlopen alle subscribers dezelfde stappen in het aankoopproces van jouw dienst of product.
Wij houden het gedrag van je subscribers nauwkeurig in de gaten. Hierdoor kunnen wij jouw nieuwsbrieven en e-mailcampagne continu verbeteren en optimaliseren.