We hebben allemaal wel een persoon in onze omgeving die continu zit te scrollen door zijn tijdlijn of actief dingen post op social media. Wist jij dat een gemiddelde internetgebruiker – geheel onbewust – duizenden advertenties per dag voorbij ziet komen? Duizenden…! Als wij aan ondernemers voorstellen om te gaan werken aan hun SEO-strategie, zeggen zij vaak: “Jongens, ik ga wel iets actiever aan de slag op social media en maak desnoods een advertentie. Zo werkt het prima.” Het werkt ook prima, maar sta jij er weleens bij stil dat social media komt en gaat? Google daarentegen: die blijft, altijd. Daarom is het belangrijk dat je naast je content strategie, werkt aan een ijzersterke SEO-strategie.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel: zoekmachine-optimalisatie. Door je website te optimaliseren kun jij een hogere positie krijgen in de gratis zoekresultaten van Google. Dat is niet alleen goed voor je vindbaarheid, maar ook voor je autoriteit. De website die namelijk het hoogst in de gratis zoekresultaten staat, is meestal de marktleider. Die website bezit de meest aansluitende, beste en relevantste informatie voor het zoekwoord waarmee is gezocht.

Vallen advertenties onder een SEO-strategie?

Nee, zeker niet zelfs. Door het inzetten van advertenties verbeter jij wel jouw zichtbaarheid, maar niet jouw vindbaarheid. Je moet ervoor betalen om zichtbaar te zijn, omdat je snel een product of dienst wilt verkopen. Op het moment dat de advertentie weer stopt, zul jij direct minder zichtbaar zijn voor leads. Doordat je met advertenties niet aan een SEO-strategie werkt, zul je dus niet beter vindbaar worden. Op het moment dat je stopt met adverteren, verdwijn opnieuw compleet van de kaart voor potentiële klanten. Neemt natuurlijk niet weg dat er ook ontzettend veel waardevolle voordelen aan adverteren zitten.

Waarom bouwen aan een SEO-strategie boven op je content strategie?

We zeiden al eerder dat social media komt en gaat en dat Google zal blijven bestaan. Dit is de belangrijkste reden om te werken aan een ijzersterke SEO-strategie.

Op social media zakt jouw waardevolle informatie steeds verder naar beneden, waardoor mensen die informatie niet meer zullen lezen. Je post is eigenlijk weinig tot niets meer waard. Bij SEO werkt dit anders.

Waardevolle SEO content op je website blijft bestaan. Verouderde content blijft zijn waarde houden, ook als Google vervangen zou worden door een andere zoekmachine die op grotendeels dezelfde principes gebaseerd zou zijn. Waardevolle content kan na publicatie nog wel tientallen jaren voor je blijven werken. Denk hierbij aan een constante stroom van nieuwe website-bezoekers.

Consistentie zou de eerste prioriteit moeten hebben in je ondernemerschap: zonder consistentie, geen onderneming. Dit slaat direct op het verschil tussen advertenties en social media en SEO.

Waardevolle content voor SEO

Hoe denk jij over SEO? De meeste mensen vinden het moeilijk, saai en erg lang duren voordat ze een keer resultaten behalen. Waarom zou je zoveel tijd en energie steken in het verbeteren van je positie in Google, als de beste plaatsen toch al zijn vergeven?

Deze gedachten zijn onterecht. Wij kunnen niet voor jou bepalen of je SEO leuk of saai vindt, maar wat wij wel kunnen zeggen, is dat SEO zeer eenvoudig is en dat je wel degelijk een betere positie kunt krijgen in zoekmachines zoals Google.

Er wordt door kleine zelfstandige ondernemers vaak gedacht dat de beste plekken in Google worden opgekocht door grote bedrijven met veel budget. Voorheen ging Google af op kwantiteit en op de website met de grootste linkbuilding. Tegenwoordig is juist kwaliteit leidend. Kennisleiders en vakinhoudelijke specialisten komen in de zoekmachine dus steeds vaker naar voren.¹

Wat is waardevolle content voor een SEO-strategie?

Om vindbaar te worden in Google, moet je zoveel mogelijk waardevolle content delen op jouw website. Dat kun je doen in de vorm van bijvoorbeeld SEO-blogs, podcasts, e-books en webinars.

Wil jij vandaag nog werken aan een ijzersterke SEO-strategie?

Het kan natuurlijk zijn dat jij nu bij jezelf denkt: yes, ik ben er klaar voor om te bouwen aan die ijzersterke SEO-strategie, maar ik heb hier echt geen tijd voor. Dan zijn wij hier om jou te helpen! Laura is copywriter en schrijft SEO-blogs en ander soort teksten voor bedrijven in de gezondheidsbranche om hun online vindbaarheid te verbeteren. We kijken ernaar uit om van je te horen. Spreken we je snel?

Waar kunnen wij mee helpen?

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

klanten beoordelen ons met een

20 klanten beoordelen ons met een 10.0

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij komen graag met je in contact. Heb je een vraag of ben je benieuwd hoe een online advertentiecampagne er voor jouw bedrijf uit kan komen te zien? Stuur ons een bericht of neem contact op via het onderstaande telefoonnummer.

Onze diensten

Bij Leads Op Maat werken wij aan direct én meetbaar resultaat. Dit zijn de diensten waar wij écht goed in zijn.

Wij mogen werken voor geweldige klanten

Logo Syndicaet

Over ons

Laura Kortekaas
"Samen met een team van gedreven en gespecialiseerde ZZP’ers zetten wij bij Leads Op Maat geweldige en winstgevende campagnes op voor onze klanten."

Laura Kortekaas
Mede-eigenaar Leads Op Maat

Wij zijn een jong en ambitieus online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het opzetten en het winstgevend maken van online advertentiecampagnes.

Ondanks dat wij een klein bureau zijn, leveren we enorme resultaten. Deze resultaten kunnen we leveren door de oprechte interesse die wij als team delen in het laten groeien van bedrijven.

Via het formulier kan je gemakkelijk contact met ons opnemen. Wij reageren vaak dezelfde dag nog en altijd binnen 24 uur.


Lees meer over ons

Contact opnemen

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Wat klanten van ons vinden

10.0
20 beoordelingen

Sascha de Vreeze

Uitgever Learning Solutions | Noordhoff Uitgevers
"Laura schrijft voor Noordhoff blogs over het verpleegkundig vak. Ze is professioneel, punctueel, pro-actief en creatief in haar werkzaamheden. Daarnaa"
Lees meer

Arif Ural

Eigenaar | Sedumdak-online.nl
"In de snelle wereld van de marketing waren wij met ons bedrijf binnen de duurzaamheid op zoek naar een professionele en meedenkende partner. Leads op "
Lees meer
Open WhatsApp
1
Heb je een vraag?
Stel je liever een vraag via WhatsApp? Voel je vrij dat hier te doen!