Waarom kiezen voor adverteren op LinkedIn?

De digitale wereld biedt tal van mogelijkheden om online te adverteren. LinkedIn is een van deze mogelijkheden en is de grootste zakelijke netwerksite wereldwijd. Meer dan 630 miljoen professionals over de hele wereld zijn lid van LinkedIn. Nederland kent 4,7 miljoen leden en het netwerk van LinkedIn blijft nog steeds ieder jaar groeien. Daarnaast heeft het platform er de afgelopen jaren voor gezorgd dat het dagelijks gebruik van de leden ieder jaar blijft stijgen. Door te adverteren op LinkedIn zit je met een zakelijk product vaak op het juiste platform. Enerzijds omdat het een zakelijk platform is en je de juiste doelgroep kan bereiken. Anderzijds omdat het grote bereik van LinkedIn ook een groot bereik voor jou als adverteerder betekent.

Hoe werkt adverteren op LinkedIn

We kunnen dus wel zeggen dat LinkedIn een waardevol platform is om op te adverteren. Zo’n groot platform vraagt echter wel om de juiste aanpak. Je wilt er natuurlijk voor zorgen dat jouw advertentie zijn doel nastreeft. Dus hoe werkt adverteren op LinkedIn dan precies?

De verschillende mogelijkheden

LinkedIn biedt verschillende mogelijkheden van adverteren aan. We beginnen met de tekstadvertenties. Wanneer je meer leads wilt genereren, is een tekstadvertentie een geschikte keuze. Tekstadvertenties zijn de advertenties die je vaak aan de rechterkant of boven aan de LinkedIn-desktopfeed ziet staan. Je advertentie wordt met een titel, korte tekst en een optionele afbeelding weergegeven. Gebruikers kunnen de advertentie aanklikken waardoor ze op jouw LinkedIn-profiel of website terecht kunnen komen. Als je de aandacht hebt weten te trekken met een pakkende advertentie, is het dus alleen nog maar een kwestie van een klik op de muisknop.

Ten tweede biedt LinkedIn gesponsorde content aan. Deze vorm van adverteren is meer geschikt als je met je campagne een grotere groep gebruikers wilt bereiken. Bijvoorbeeld om je naamsbekendheid te vergroten, nieuwe volgers aan te trekken of de nieuwste ontwikkelingen te promoten.

Als laatste kan je kiezen voor Gesponsorde InMail. Hierbij krijgt jouw advertentie als het ware de vorm van een gepersonaliseerd bericht. Je weet wel, die berichten die in je Postvak IN van LinkedIn binnen komen, waarbij je je misschien wel eens hebt afgevraagd hoe een bedrijf nu precies bij jou terecht is gekomen. Dat zijn dus dit soort advertenties. Deze komen binnen in het Postvak IN van de door jouw geselecteerde doelgroep.

Dat brengt mij bij het laatste punt van hoe adverteren op LinkedIn werkt. Want naast de verschillende advertentiemogelijkheden, biedt LinkedIn nog een scala aan opties om criteria voor jouw doelgroep in te stellen. Zoals je tegenwoordig je sneakers, meubilair of vervoersmiddel volledig kan personaliseren, kan je dat ook met je LinkedIn advertentie. Op die manier zorg je ervoor dat jouw advertentie zich zeer specifiek op de juiste doelgroep richt. De opties zijn zelfs zo ver ontwikkeld, dat je binnen jouw geselecteerde doelgroep uitsluitingscriteria kan toepassen. Met die mogelijkheid specificeer je jouw doelgroep in relevante en niet-relevante gebruikers. Op deze manier worden de advertenties namelijk alleen getoond aan relevante personen binnen jouw doelgroep.

LinkedIn adverteren uitbesteden

Heb je hulp nodig bij het opzetten of beheren van jouw LinkedIn advertentiecampagne? Wij komen graag met je in contact om de verschillende mogelijkheden te bespreken. Stuur ons een berichtje of bel 023 – 207 22 15.

Waar kunnen wij mee helpen?

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

klanten beoordelen ons met een

8 klanten beoordelen ons met een 9.8

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij komen graag met je in contact. Heb je een vraag of ben je benieuwd hoe een online advertentiecampagne er voor jouw bedrijf uit kan komen te zien? Stuur ons een bericht of neem contact op via het onderstaande telefoonnummer.

Onze diensten

Bij Leads Op Maat werken wij aan direct én meetbaar resultaat. Dit zijn de diensten waar wij écht goed in zijn.

Wij mogen werken voor geweldige klanten

Over ons

Levi van Wingerden
"Samen met een team van gedreven en gespecialiseerde ZZP’ers zetten wij bij Leads Op Maat geweldige en winstgevende campagnes op voor onze klanten."

Levi van Wingerden
Eigenaar Leads Op Maat

Wij zijn een jong en ambitieus online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het opzetten en het winstgevend maken van online advertentiecampagnes.

Ondanks dat wij een klein bureau zijn, leveren we enorme resultaten. Deze resultaten kunnen we leveren door de oprechte interesse die wij als team delen in het laten groeien van bedrijven.

Via het formulier kan je gemakkelijk contact met ons opnemen. Wij reageren vaak dezelfde dag nog en altijd binnen 24 uur.


Lees meer over ons

Contact opnemen

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Wat klanten van ons vinden

9.8
8 beoordelingen

Ramzi Hagen

Eigenaar - Vit-Fix.nl
"De samenwerking met Leads Op Maat verloopt soepel en professioneel, Levi communiceert altijd duidelijk en wanneer je vragen hebt krijg je binnen no ti"
Lees meer

Ger de Vries

A. de Vries en Zonen
"Via via in contact gekomen met Levi. Levi heeft voor ons bedrijf een google en facebook campagne opgezet. Daar zijn wij zeer tevreden over. De samenwe"
Lees meer