Mijn prioriteiten liggen nu ergens anders.” Of: “Ik heb daar nu echt geen tijd voor hoor…” Of: “Ik heb nu niet genoeg geld om daarin te investeren.” Dit zijn drie uitspraken die wij regelmatig horen. Bij veel ondernemers staat bloggen onderaan op hun prioriteitenlijstje. Die blog, dat komt nog wel. Grappig, want bloggen zou juist bovenaan hun prioriteitenlijstje moeten staan. Je denkt nu misschien: oké, wij zitten echt niet op één lijn. Maar wil jij meer omzet draaien? Beter vindbaar worden in Google en meer organisch zoekverkeer op jouw website krijgen? Blijf dan hier en lees onze blog verder. Wij geven je namelijk zes waardevolle redenen om zakelijk te bloggen.

Wat is zakelijk bloggen eigenlijk?

Op zich zeggen de woorden zakelijk bloggen al genoeg. Zakelijk bloggen houdt in dat jij blogs schrijft voor jouw bedrijf. De tone of voice daarentegen hoeft niet per se zakelijk te zijn. Als een informatieve of moderne tone of voice beter bij jou en je bedrijf past, is dat natuurlijk helemaal prima. Het belangrijkste is dat jij vooral doet waar jij je goed bij voelt en wat werkt voor jou. Haal je geen plezier uit het schrijven van zakelijk bloggen? Doe het dan niet, maar zorg er wel voor dat er wekelijks terugkerende content op jouw website verschijnt. Er zijn genoeg mensen bij wie jij hiervoor terecht kunt.

Met zakelijk bloggen werk jij aan:

1. Een langetermijnstrategie, waardoor je blijvend vindbaar zult zijn.

Dit is een groot voordeel van zakelijk bloggen. Je werkt namelijk aan een langetermijnstrategie. Vaak vinden ondernemers dit niet aantrekkelijk, omdat zij snel resultaten willen behalen. Echter is snel niet altijd dé oplossing. Door regelmatig blogs te publiceren op jouw website ziet Google dat je actief bent. Als jij informatie deelt die aansluit bij jouw bedrijf en relevant is voor jouw doelgroep, zal Google je hiervoor belonen. Je zult beter vindbaar worden in de zoekmachine en dus meer websitebezoekers krijgen. Hoe oud je blog ook is, zolang mensen jouw blogs interessant vinden en blijven lezen, zul je vindbaar blijven.

zakelijk bloggen centraal tekst

2. Het tonen en delen van je expertise.

Heb jij daar al eens over nagedacht? Dat leads en klanten het fijn zou vinden om wat extra informatie van jou te krijgen? De blogpagina is dé pagina waar jij je expertise kunt laten zien aan (potentiële) klanten. Het geeft jou de kans om nog twijfelende leads over te halen tot het nemen van een vervolgstap. Als leads zien dat jij ergens kaas van gegeten hebt, kom je een stuk betrouwbaarder over. De kans dat een lead wat bij jou koopt, wordt dus aanzienlijk groter.

3. Het verkopen van meer diensten en/of producten.

In je blog kun je een ijzersterke call to action maken. Veel ondernemers in de gezondheidsbranche hebben hier een afkeer tegen. Zij vinden namelijk dat ze een dienst verkopen waar iedereen gebruik van moet kunnen maken. Het moet geen commerciële bedoeling worden. Gelukkig hoeft dat dus ook niet. Als jij een blog schrijft, schrijf je over iets wat jouw doelgroep interessant zou kunnen vinden, iets wat waardevol voor ze is.

Een blog gaat in de basis over het probleem van je doelgroep. Je gaat het hebben over hoe dat probleem eruitziet, je geeft tips over hoe iemand zelf weer (tijdelijk) vooruit kan, maar biedt ze vervolgens ook de eindoplossing. Geheel vrijblijvend. Leads mogen zelf bepalen of zij eerst aan de slag gaat met jouw tips of dat zij gebruik gaan maken van jouw oplossing. Met het weglaten van de oplossing, ofwel de call to action, ontneem je leads eigenlijk de oplossing voor hun probleem.

4. Je persoonlijke en zakelijke groei.

Voor het schrijven van blogs gebruik je informatie die jij al bezit, maar ook aanvullende informatie van het internet. Soms moet je zelf ook even uitzoeken hoe iets precies zit en sommige dingen wil je wetenschappelijk onderbouwen. Door je continu te blijven verdiepen in jouw branche leer je ontzettend veel. Al deze informatie kun je weer inzetten in jouw bedrijf, in het schrijven van blogs, maar ook in je gehele bedrijfsstrategie. Je zorgt er op deze manier voor dat je altijd up-to-date bent.

5. Een contentstrategie voor social media.

Blogs schrijven is toch nog wel een dingetje. Het kost veel tijd en je haalt er maar weinig plezier uit. Nou goed, heb je hem eindelijk af, moet je ook nog content maken voor op social media. Voor je het weet begint het hele cirkeltje weer van voor af aan en schrijf je weer een blog. Dit hoeft niet langer meer zo te zijn. Vanuit de blogs die jij schrijft, kun je namelijk ook content maken voor op social media.

Uit een blog van 750 tot 1000 woorden kun je ongeveer drie keer content maken. Je kunt er beter niet meer uit halen, omdat je niet de hele inhoud van je blog wilt verklappen op social media. Als je dat wel doet, ontneem je iemand de reden om naar jouw website te komen. Hoe vaker je dus blogt, hoe meer content je hebt voor op social media.

6. Het verkrijgen van een hogere positie in Google.

Bij punt één zeiden we al dat je werkt aan een langetermijnstrategie. Dat als jij eenmaal vindbaar bent, dat ook zult blijven. Als jij een goede blogger bent, zal Google jouw website hoger gaan ranken. Je kunt hierdoor op pagina één in de zoekmachine terechtkomen. Dat is toch wat je wilt? Hierdoor krijg je namelijk meer organisch zoekverkeer op je website. Als jouw website er dan pico bello uitziet, is er een kans dat iemand ook nog wat bij jou afneemt. Het enige wat jij daarvoor moet doen, is frequent blogs schrijven. Geheel gratis kom jij in contact met leads.

Zakelijk bloggen uit handen geven

Ben jij er klaar voor om jouw onderneming beter vindbaar te maken voor (potentiële) klanten en meer omzet te draaien? Begin dan vandaag nog met het schrijven van blogs. Denk jij nu bij jezelf: ja doei, ik heb nog steeds geen tijd hoor!? Neem dan gerust gratis en vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen jou graag bij het schrijven van teksten en het verbeteren van je online vindbaarheid.

Waar kunnen wij mee helpen?

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

klanten beoordelen ons met een

20 klanten beoordelen ons met een 10.0

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij komen graag met je in contact. Heb je een vraag of ben je benieuwd hoe een online advertentiecampagne er voor jouw bedrijf uit kan komen te zien? Stuur ons een bericht of neem contact op via het onderstaande telefoonnummer.

Onze diensten

Bij Leads Op Maat werken wij aan direct én meetbaar resultaat. Dit zijn de diensten waar wij écht goed in zijn.

Wij mogen werken voor geweldige klanten

Logo Syndicaet

Over ons

Laura Kortekaas
"Samen met een team van gedreven en gespecialiseerde ZZP’ers zetten wij bij Leads Op Maat geweldige en winstgevende campagnes op voor onze klanten."

Laura Kortekaas
Mede-eigenaar Leads Op Maat

Wij zijn een jong en ambitieus online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het opzetten en het winstgevend maken van online advertentiecampagnes.

Ondanks dat wij een klein bureau zijn, leveren we enorme resultaten. Deze resultaten kunnen we leveren door de oprechte interesse die wij als team delen in het laten groeien van bedrijven.

Via het formulier kan je gemakkelijk contact met ons opnemen. Wij reageren vaak dezelfde dag nog en altijd binnen 24 uur.


Lees meer over ons

Contact opnemen

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Wat klanten van ons vinden

10.0
20 beoordelingen

Sascha de Vreeze

Uitgever Learning Solutions | Noordhoff Uitgevers
"Laura schrijft voor Noordhoff blogs over het verpleegkundig vak. Ze is professioneel, punctueel, pro-actief en creatief in haar werkzaamheden. Daarnaa"
Lees meer

Arif Ural

Eigenaar | Sedumdak-online.nl
"In de snelle wereld van de marketing waren wij met ons bedrijf binnen de duurzaamheid op zoek naar een professionele en meedenkende partner. Leads op "
Lees meer
Open WhatsApp
1
Heb je een vraag?
Stel je liever een vraag via WhatsApp? Voel je vrij dat hier te doen!