Logisch. Als ondernemer is je agenda vaak nog sneller gevuld dan je boodschappenkarretje met onnodige producten. Het is helemaal niet gek als jij je wilt (lees: moet) focussen op andere werkzaamheden die jouw bedrijf draaiende houden. Als je een yogaschool hebt, wil je yogales geven. Als je een sportschool hebt, wil je training geven en als tandartspraktijk wil je iemands gebit controleren en verzorgen. Niets hiervan lijkt op het maken van online content. En dát geeft jou reden tot het inhuren van een freelance copywriter, maar het is natuurlijk niet de enige reden. Wij geven je er nog zeven, dus lees gauw verder.
1. Een freelance copywriter verdiept zich in jouw concurrent en zorgt ervoor dat jouw teksten zichtbaar worden in Google
Wat jij interessant vindt om over te schrijven, vindt jouw concurrent waarschijnlijk ook. Als je allebei over hetzelfde onderwerp gaat schrijven, wordt het lastig om een plekje boven jouw concurrent in Google te krijgen. En daar komt SEO om de hoek kijken.
Een freelance copywriter zorgt er met SEO teksten voor dat jouw website beter vindbaar wordt in Google. Een belangrijk onderdeel van geoptimaliseerde teksten, is het zoekwoord dat wordt gebruikt.
Bij een zoekwoord met een hoog zoekvolume en weinig concurrentie, kom jij razendsnel dichter bij potentiële klanten.
2. Variatie in jouw content? Een freelance copywriters zorgt ervoor!
Weet je maar niet waar je over moet schrijven, wat jouw doelgroep leuk vindt om te lezen en welke woorden aansporen tot actie? Een freelance copywriter weet dat gelukkig wel!
Copywriters zijn zeer creatief ingesteld. Tijdens het schrijven van een tekst schiet vaak al het onderwerp voor een volgende tekst te binnen. Hoe enthousiast wij ook zijn, we stemmen de onderwerpen natuurlijk perfect af op jouw doelgroep.
3. Met de juiste psychologische opbouw van teksten weet een freelance copywriter de lezer te triggeren
Eindig je teksten altijd met een brandende call to action. Hoe gaat dat nu, ondernemen leads weleens actie aan de hand van jouw call tot action?
Als dit niet het geval is, dan kan dat liggen aan de opbouw van je tekst. Om het menselijk brein te triggeren is een psychologische opbouw van de tekst nodig.
Mensen houden van drama, pijnlijke momenten, fouten, struggles. Wij – Laura als freelance copywriter – weet waar jouw leads van houden en waar hun pijn zit. Hierdoor worden zij met jouw tekst écht geraakt.
4. Een freelance copywriter weet met de juiste schrijfstijl de betreffende doelgroep aan te spreken
De juiste schrijfstijl toepassen is erg belangrijk voor het aanspreken van je doelgroep. Pas je niet de juiste toe schrijfstijl, dan zullen leads je pagina al verlaten voordat je ze hebt weten te overtuigen met de inhoud van je tekst.
Er zijn verschillende soorten schrijfstijlen, maar welke je toepast, hangt af van de leeftijd van jouw doelgroep, hun geslacht en wat ze komen doen op jouw website. Als copywriter weet Laura met de juiste tone of voice jouw doelgroep aan te spreken.
5. Een freelance copywriter brengt een frisse, scherpe en kritische blik met zich mee
Zit jij soms minuten of misschien wel uren naar je beeldscherm te turen, zonder de juiste woorden op papier te krijgen? Wij halen deze frustratie à la minute voor je weg!
Wij schrijven over heel veel onderwerpen en komen – zonder uitzondering – met een frisse, scherpe en kritische blik jouw bedrijf binnen. Dit is gunstig voor het maken van nieuwe content en opbrengen van nieuwe ideeën. Daarnaast brengen wij ook jaren aan ervaring en frisse energie mee.
6. Jij kunt je volledig focussen op de groei van jouw bedrijf
Door het inhuren van een freelance copywriter houd jij meer tijd over om je volledig te focussen op voor jou essentiële werkzaamheden.
Als copywriter verdiepen wij ons in je bedrijf. We doen uitgebreid onderzoek. Vanuit dit onderzoek kunnen wij zelfstandig aan de slag met het schrijven van teksten, zonder jou continu lastig te vallen met vragen.
Het enige wat jij moet doen, is feedback geven op de aangeleverde stukken tekst, zodat deze helemaal naar jouw wens worden.
7. Je staat er niet alleen voor. Als freelance copywriter denken wij met jou mee over een product of dienst dat je wilt verkopen
Of je nu wilt dat leads een vrijblijvende offerte aanvragen, een gratis proefles afnemen, op intakegesprek komen, een product kopen of een e-book downloaden: een freelance copywriter denkt met je mee.
Een copywriter weet uit ervaring welke call to action naar welke dienst of product het beste passend is.
Wil jij dat leads een gratis proefles voor yoga of fitness afnemen? Dan zal het je doel zijn dat zij daarna een maandelijks abonnement bij jou aanschaffen. Tijdens ons intakegesprek bespreken wij wat het best passend is voor jou, je bedrijf en je doelgroep.
Heb jij behoefte aan nieuwe, pakkende, SEO-content op jouw website, maar wil jij je volledig kunnen focussen op de essentiële werkzaamheden? En wil jij je niet langer meer druk hoeven te maken over een nieuw onderwerp voor een blog? Stuur ons dan een mail of bel ons op 023 – 207 22 15. Wij verzorgen graag jouw content.