Dit betekent dat Google een platform is waar veel potentiële klanten te vinden zijn. De gebruiker is namelijk vaak al op zoek naar een specifieke dienst. Middels Google Ads, voorheen Google Adwords, kunnen bedrijven op Google adverteren. Maar hoe zorg je er dan voor dat potentiële klanten daadwerkelijk bij jou terecht komen? Hier lees je vijf belangrijke tips and tricks voor adverteren via Google Ads die je daarbij zullen helpen.

Tip 1: maak een aantrekkelijke advertentie

First things first. Het klinkt misschien als het intrappen van een open deur, maar ook voor het adverteren via Google Ads is het een belangrijke tip om voor een aantrekkelijke advertentie te zorgen. Laat de vorm en inhoud van je advertentie aansluiten op je doel en op je doelgroep.

Tip 2: zorg met de juiste zoekwoorden voor een goede kwaliteitsscore

Nu je een aantrekkelijke advertentie hebt vormgegeven, is het belangrijk om je advertentie te finetunen. Door rekening te houden met bepaalde aspecten zorg je ervoor dat jouw advertentie een goede kwaliteitsscore krijgt. Die kwaliteitsscore is belangrijk omdat die invloed heeft op de positie van je advertentie. Je zorgt er zo dus eigenlijk voor dat je jezelf in de kijker speelt. Met het selecteren van de juiste zoekwoorden, draag je bij aan een hogere kwaliteitsscore. In de zoekwoordenplanner van Google Ads vind je de data die je nodig hebt. Let er op dat je niet te veel keywords gebruikt, want less is more. Door niet te veel verschillende keywords te gebruiken, zorg je ervoor dat jouw trefwoorden binnen jouw advertentie vaker overeenkomen. Dit heeft vervolgens weer een positieve invloed op de kwaliteitsscore.

Tip 3: zorg voor een goede relevantie van je advertentie

Goed. Met het selecteren van de juiste zoekwoorden heb je bijgedragen aan een hogere kwaliteitsscore. Maar je bent er nog niet. De kwaliteitsscore wordt namelijk voor een groot deel bepaald door de relevantie van je advertentie. Wanneer gebruikers je advertentie aanklikken, is het belangrijk dat ze op een relevante pagina terecht komen. De derde tip voor adverteren via Google Ads is dan ook om een goede relevantie van je advertentie te waarborgen. Dit doe je enerzijds door voor een goed werkende website te zorgen. Anderzijds kun je denken aan het gebruik maken van een link die direct naar de pagina van het product of dienst leidt.

Tip 4: gebruik de juiste zoekmethode

Aan de voorkant heb je nu voor een kwalitatief goede advertentie gezorgd. Voordat je jouw advertentie plaatst, is het daarnaast belangrijk om de juiste zoekmethode te bepalen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt in de zoektermen en de volgorde van de zoektermen van gebruikers. Iedere zoekmethode heeft zo zijn voor- en nadelen en er bestaan verschillende tips and tricks voor het bepalen van de juiste zoekmethode. Zo kan het helpen om te beginnen met de meest exacte zoekmethode. Afhankelijk van de resultaten van je advertentie, kun je de zoekmethode indien gewenst wat meer uitbreiden.

Tip 5: geduld…

Oké, je advertentie is kwalitatief goed vormgegeven en staat online. Nu is het een kwestie van afwachten wat de effecten zijn. Laat je niet meteen afschrikken van tegenvallende cijfers. Het belangrijkste is dat je goed blijft evalueren of je doelen worden behaald. Zo niet, dan is het nodig om je advertentie te optimaliseren. De laatste Google Ads tip is dus geduld hebben en goed analyseren. Ook die optimalisaties blijf je natuurlijk weer evalueren. Dit vraagt dus wel wat geduld, maar hey, Rome is ook niet in één dag gebouwd hè?

Google Ads adverteren uitbesteden

Heb je hulp nodig bij het opzetten of beheren van jouw Google Ads advertentiecampagne? Wij komen graag met je in contact om de verschillende mogelijkheden te bespreken. Stuur ons een berichtje of bel 023 – 207 22 15.

Waar kunnen wij mee helpen?

Contactformulier

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
klanten beoordelen ons met een

20 klanten beoordelen ons met een 10.0

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wij komen graag met je in contact. Heb je een vraag of ben je benieuwd hoe een online advertentiecampagne er voor jouw bedrijf uit kan komen te zien? Stuur ons een bericht of neem contact op via het onderstaande telefoonnummer.

Onze diensten

Bij Leads Op Maat werken wij aan direct én meetbaar resultaat. Dit zijn de diensten waar wij écht goed in zijn.

Wij mogen werken voor geweldige klanten

Logo Syndicaet

Over ons

Lotte Scheele
"Samen met een team van gedreven en gespecialiseerde marketeers zetten wij bij Leads Op Maat geweldige en winstgevende campagnes op voor onze klanten."

Lotte Scheele
Advertentie Specialist

Wij zijn een jong en ambitieus online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het opzetten en het winstgevend maken van online advertentiecampagnes.

Ondanks dat wij een klein bureau zijn, leveren we enorme resultaten. Deze resultaten kunnen we leveren door de oprechte interesse die wij als team delen in het laten groeien van bedrijven.

Via het formulier kan je gemakkelijk contact met ons opnemen. Wij reageren vaak dezelfde dag nog en altijd binnen 24 uur.


Lees meer over ons

Contact opnemen

Contactformulier

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Wat klanten van ons vinden

10.0
20 beoordelingen

Arif Ural

Eigenaar | Sedumdak-online.nl
"In de snelle wereld van de marketing waren wij met ons bedrijf binnen de duurzaamheid op zoek naar een professionele en meedenkende partner. Leads op "
Lees meer

Ger de Vries

A. de Vries en Zonen | Vloerenspecialist
"We hebben eindelijk iemand gevonden die zich aan zijn afspraken houdt, daar zijn we erg blij mee. In de wereld van online advertising komt dit niet va"
Lees meer
Open WhatsApp
1
Heb je een vraag?
Stel je liever een vraag via WhatsApp? Voel je vrij dat hier te doen!